سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب ویکس | WebWix

آموزش تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق کلمات کلیدی برای سئو

    نظر

 

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو؛ آموزش تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که محتوای شما را در مورد آن تعریف می کنند. از نظر سئو ، کلمات و عباراتی هستند که جستجوگران وارد موتورهای جستجو می کنند ، همچنین به آنها "جستجوی جستجو" می گویند. اگر همه چیز را در صفحه خود بجوشانید - همه تصاویر ، فیلم ، کپی و غیره

تحقیق کلید واژه فرآیندی است که طی آن شما در مورد اصطلاحات جستجوی رایج که افراد در موتورهای جستجو مانند Google     تایپ می کنند تحقیق می کنید و آنها را از لحاظ استراتژیک در محتوای خود قرار می دهید تا محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر نشان داده شود.

 

اهمیت تحقیقات کلمات کلیدی SEO    

هدف از انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، یافتن کلمات و عباراتی است که کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی جستجو می کنند. این اصطلاحات مربوط به محصولات و خدمات موجود در سایت شما است.


چگونه تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم

  1. جایگاه خود را مطالعه کنید.
  2. اهداف خود را مشخص کنید.
  3. لیستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید.
  4. لیستی از کلمات کلیدی seed     ایجاد کنید.
  5. از ابزار تحقیق خوب کلمات کلیدی استفاده کنید.
  6. هدف جستجو را مطالعه کنید.
  7. کلمات کلیدی دم بلند را شناسایی کنید.
  8. در مورد رقبا اطلاعات کسب کنید.

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو: راهنمای نهایی

تحقیقات کلمات کلیدی اولین قدم در روند نوشتن مطالب جستجوگرها و یک بخش اساسی از استراتژی SEO شما است. قبل از ایجاد محتوای وب سایت خود ، باید بدانید که مخاطب شما از چه عباراتی استفاده می کند. عبارات جستجوی آنها کلمات کلیدی شما هستند. بر اساس این کلمات کلیدی می توانید نوشتن محتوای مفید و با کیفیت را شروع کنید. در اینجا ، ما مراحل مختلفی را که در تحقیقات کلمات کلیدی انجام می شود ، به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی بخشی از SEO     (بهینه سازی موتور جستجو) است. این کاری است که کسی انجام می دهد تا لیست گسترده ای از کلمات کلیدی را که می خواهد یک وب سایت برای آن رتبه بندی کند ، بیاورد. برای به دست آوردن چنین لیستی ، دارندگان وب سایت باید مخاطبان و موتورهای جستجوگر مورد نظر خود را جستجو کنند. هنگام جستجوی محصولات ، خدمات ، مشاغل یا نوع سازمان خود ، کدام اصطلاحات جستجو را در Google     تایپ می کنند؟ و آنها انتظار دارند چه چیزی پیدا کنند؟ با استفاده از این لیست ، دارندگان وب سایت می توانند محتوایی ایجاد کنند که باعث جذب بازدید بیشتر و با کیفیت به سایت آنها شود. تحقیقات کلمات کلیدی هرگز به پایان نرسیده است: تکرار منظم آن برای به روز بودن ضروری است!

 

چرا تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق مناسب کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا روشن خواهد کرد که مخاطبان شما از چه عباراتی استفاده می کنند. در Yoast     ، ما اغلب با صاحبان مشاغل روبرو می شدیم که هنگام توصیف محصولات خود از یک مجموعه کلمه استفاده می کردند ، در حالی که مخاطبان آنها مجموعه کلمات کاملاً متفاوتی را استفاده می کردند. در نتیجه ، مشتریان بالقوه به دلیل عدم تطابق در استفاده از کلمات ، نتوانستند آن وب سایت ها را پیدا کنند.

 

به عنوان مثال ، گاهی اوقات ، یک بخش بازاریابی تصمیم می گیرد نام یک محصول نه چندان معمول را به یک محصول بدهد. این می تواند یک تصمیم هوشمند بازاریابی باشد: مردم می توانند راحت تر محصول شما را به خاطر بسپارند. اگر به جای خانه های تعطیلات کلبه های تعطیلات را اجاره کنید ، ممکن است برجسته باشید. اما مراقب باشید: تعداد کمی از افراد [کلبه های تعطیلات] را جستجو می کنند. اگر متن خود را برای این اصطلاح بهینه کنید ، احتمالاً در این اصطلاح خاص رتبه خوبی خواهید داشت. با این حال ، شما با این اصطلاح ترافیک زیادی ایجاد نخواهید کرد و قسمت زیادی از مخاطبان بالقوه خود را از دست خواهید داد زیرا آنها از کلمات دیگری استفاده می کنند.

 

احتمالاً خواهید فهمید که بهینه سازی برای کلماتی که مردم از آنها استفاده نمی کنند منطقی نیست. تحقیق کامل کلمات کلیدی اطمینان حاصل می کند که شما از کلمات مشابه مخاطب مورد نظر خود استفاده می کنید و این باعث می شود کل تلاش برای بهینه سازی وب سایت شما بسیار ارزشمندتر باشد. علاوه بر این ، با مشاهده هدف جستجو ، می فهمید که مخاطب شما دقیقاً به دنبال چه چیزی است. این سeriesالات باید به صورت محتوای با کیفیت پاسخ دهند.

 

مفاهیم اساسی تحقیقات کلمات کلیدی

قبل از شروع به جستجوی کلید واژه ها ، به زودی برخی از مفاهیم اساسی آن را توضیح خواهیم داد:

کلمه کلیدی تمرکز یا عبارت کلیدی کلمه یا عبارتی است که می خواهید یک صفحه خاص در سایت شما در Google     پیدا شود. شما با انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی ، مجموعه عبارات کلیدی تمرکز خود را تعیین می کنید.

اگر می خواهید یک پست یا صفحه را به راحتی برای یکی از عبارات کلیدی خود بهینه کنید ، می توانید این عبارت را با قسمت پلاگین Yoast SEO     در قسمت ورودی کلیدواژه تمرکز برای یک پست یا صفحه وارد کنید. این بازخورد در مورد چگونگی بهینه سازی محتوای خود برای این عبارت برای بهبود شانس رتبه بندی به شما ارائه می دهد.

کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند و کمتر جستجو می شوند تا کلمات کلیدی به اصطلاح head    . آنها روی یک طاقچه تمرکز می کنند. هر چه اصطلاحات جستجو طولانی تر و مشخص تر باشند ، رتبه بندی آنها آسان تر خواهد بود ، زیرا رقابت کمتری وجود خواهد داشت. حتی اگر افراد کمتری در جستجوی این اصطلاحات باشند ، ممکن است انگیزه بیشتری برای خرید ، اشتراک ، ثبت نام و یا هر کاری که دوست دارید انجام دهند داشته باشند.

استراتژی کلمات کلیدی شما در مورد تصمیماتی است که شما براساس تحقیقات کلید واژه خود می گیرید. به عنوان مثال ، شما ابتدا چه محتوایی را ایجاد می کنید؟ آیا شما روی سر یا دم تمرکز خواهید کرد؟ چگونه و از کجا آن را منتشر خواهید کرد؟ آیا یک مقاله ، یک پست یا یک صفحه محصول ، یک آموزش ویدیویی یا یک اینفوگرافیک ایجاد خواهید کرد؟

جستجوی قصد جستجو در اینجا مهم است: شما باید کشف کنید که جستجوگر در واقع چه می خواهد یا به چه چیزهایی نیاز دارد. شما فقط به دنبال کلمات کلیدی نیستید ، بلکه اهداف اساسی آنچه جستجوگر می خواهد بداند ، انجام دهد یا بخرد. محتوای شما باید راه حلی برای "مشکل" جستجوگر باشد. این به عنوان طراحی محتوا نیز شناخته می شود.

 

تحقیق کلمات کلیدی چگونه انجام می شود؟

ما معتقدیم که در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی 8 مرحله مهم وجود دارد. در اینجا ، ما مرحله به مرحله شما را راهنمایی می کنیم و نکاتی کاربردی برای شروع تحقیقات کلمات کلیدی خود به شما می دهیم:

 

    رسالت خود را تعیین کنید

    قبل از شروع هر کاری ، به مأموریت خود فکر کنید. در مورد س questionsالاتی از جمله: هدف اصلی کسب و کار یا سازمان شما چیست؟ چه چیزی آن را خاص می کند؟ دقیقاً می خواهید به چه کسی برسید؟ و ، چه وعده هایی در وب سایت خود می دهید؟ وقت خود را بگذارید و به معنای واقعی کلمه ماموریت خود را بنویسید. هنگامی که توانستید به طور دقیق به این س answerالات پاسخ دهید ، اولین و مهمترین قدم را در استراتژی کلمات کلیدی خود برداشته اید.

    بازاری که در آن حضور دارید تعیین می کند که آیا ماموریت شما نبوغ کافی برای رتبه بالا را نشان خواهد داد. برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند و شرکتهای بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. این شرکت ها بودجه هنگفتی برای بازاریابی به طور کلی و سئو به طور خاص دارند. رقابت در این بازارها سخت است ، بنابراین رتبه بندی در این بازارها نیز سخت خواهد بود.

 

    شاید شما به هاوایی سفرهای دریایی می فروشید. شما امکانات بسیار خوبی را برای کودکان در نظر می گیرید و این سفرهای دریایی را مخصوصاً برای والدین جوان یا تنها مناسب می سازید. ارائه بهترین سفرهای دریایی به هاوایی برای والدین جوان می تواند خدمات منحصر به فرد شما باشد. بنابراین ، به دنبال چیزی باشید که باعث می شود محصول شما از رقبا متفاوت باشد. این باید ماموریت شما باشد ، طاقچه شما - و این همان چیزی است که شما باید به مخاطبان خود ارائه دهید.

اگر در حال ورود به یک بازار رقابتی هستید ، بهترین شرط شما این است که از ابتدا شروع کنید. هنگامی که بخش کوچکی از آن مکان را "مالک" شدید و نام تجاری بزرگ تری در تجارت سفرهای دریایی به هاوایی کسب کردید ، می توانید سعی کنید سطح مسافرت خود را برای مخاطبان بیشتر (عمومی تر) ارتقا دهید. ماموریت شما نیز کلی تر خواهد شد.

 

لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

مرحله دوم ایجاد لیستی از کلمات کلیدی شما ، ترجیحاً در صفحه گسترده مانند Google Sheets     یا Excel     است. با در نظر داشتن مأموریت خود ، سعی کنید در بین مخاطبان مورد نظر خود قرار بگیرید. این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ هنگام جستجوی خدمات یا محصول شگفت انگیز شما ، چه نوع عباراتی می توانند استفاده کنند؟ محصول شما کدام یک از "مشکلات" آنها را حل می کند؟ هرچه بیشتر پاسخ ها را یادداشت کنید. اگر مأموریت شما روشن باشد ، شما تصویری کاملاً واضح از نقاط فروش و امتیاز منحصر به فرد خود خواهید داشت (مواردی که تجارت شما را از دیگران جدا می کند). اینها اصطلاحاتی هستند که می خواهید برای آنها پیدا کنید.

 

درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

بعد از ایجاد این اولین لیست ، وقت آن است که کمی در کلمات کلیدی خود غرق شوید. خوشبختانه ، برخی از ابزارها هستند که تحقیقات کلمات کلیدی شما را کمی آسان می کنند.

اولین مورد خود گوگل است. کلمات کلیدی که قبلاً با آنها روبرو شده اید را جستجو کرده و جستجوهای Google     را هنگام تایپ بررسی کنید. اینها س questionsالاتی است که مردم در واقع از گوگل پرسیده اند! همچنین می توانید "جستجوهای مرتبط" را در صفحه نتایج Google     بررسی کنید. همچنین نگاهی به ابزار عبارات کلیدی مرتبط ما در Yoast SEO     یا پاسخگویی به عموم داشته باشید.

این ابزارها انواع تغییرات عبارات کلیدی ، مترادف و عبارات کلیدی مرتبط را برای شما فراهم می کنند. آنها را بررسی کنید و تمام عبارات کلیدی مربوطه را به لیست خود اضافه کنید. در پست ما درباره ابزار تحقیق کلمات کلیدی ، جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از این ابزارها و سایر ابزارها پیدا خواهید کرد.

 

کلمات کلیدی دم بلند را فراموش نکنید

وقتی افراد با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می کنند ، تمایل دارند روی اصطلاحات بسیار معروف "head    " تمرکز کنند. متأسفانه ، این کلمات کلیدی اصلی بیشتر توسط مشاغل بزرگ گرفته می شوند. از طرف دیگر ، کلمات کلیدی دم طولانی ، ترافیک جستجو کمتری دارند ، اما رقابت کمتری نیز وجود دارد. بنابراین رتبه بندی در آن کلمات کلیدی برای شما آسان تر است. علاوه بر این ، کلمات کلیدی دم بلند حتی از ارزش تبدیل بالاتری برخوردار هستند ، زیرا بیشتر بر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز دارند: یک طاقچه! کلمه کلیدی دنباله دار طولانی تر و تمرکز بیشتری نسبت به اصطلاح اصلی دارد

فراموش نکنید که کلمات کلیدی دم بلند را نیز به صفحه گسترده خود اضافه کنید. اصطلاحات head  را در ستون اول قرار داده و ستون های (چندگانه) را برای کلمات کلیدی دنباله بلند اضافه کنید. بعداً به شما کمک می کند تا یک ساختار سایت مناسب ایجاد کنید. هرچه اصطلاح جستجوگر شما طولانی تر باشد ، پایین تر از ساختار سایت شما متعلق به صفحه اصلی آن است.

 

رقابت را تحلیل کنید

اینکه شما باید دنبال کلمات کلیدی دنباله دار بروید ، تا حد زیادی به رقابت شما بستگی دارد. اگر رقابت در جایگاه ویژه شما زیاد باشد ، برای شما دشوار است که از نظر رقابتی رتبه بندی کنید. اگر رقابت کمی دارید ، می توانید برای بیشتر اصطلاحات خود رتبه بندی کنید. بنابراین باید معیارهایی را برای سئو انجام دهید.

کلمات کلیدی حاصل از تحقیق کلمات کلیدی خود را در Google قرار دهید. با اصطلاح "سر" ترین شروع کنید. صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP) را بررسی کنید. اینها وب سایتهایی هستند که وقتی محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی بهینه کنید ، با آنها رقابت خواهید کرد. نگاه دقیق تر: آیا وب سایت های حرفه ای می بینید؟ وب سایت های شرکت؟ آیا شما با این شرکت ها "برابر" هستید؟ آیا وب سایت شما در این سایت ها قرار می گیرد؟ آیا شرکت شما از اندازه مشابهی برخوردار است و آیا به همان اندازه در جایگاه شما تأثیر دارد؟

هنگام رقابت با سایتهایی با نامهای تجاری قوی ، رتبه بندی دشوارتر است. اگر مارک های تبلیغاتی تلویزیونی یا رادیویی شناخته شده باشند ، شانس شما برای کسب رتبه بالا حتی کمتر خواهد شد. اما نگاهی به محتوای آنها صدمه ای نخواهد دید. آیا مطالب به خوبی نوشته شده و بهینه سازی شده است؟ اگر رقابت شما محتوای ضعیفی دارد ، ممکن است فرصتی برای پیشی گرفتن از آن داشته باشید!

همچنین ، نگاهی به تبلیغات در Google بیندازید. آیا وجود دارد؟ اگر حساب Google Ads دارید می توانید پرداخت به ازای هر کلیک را بررسی کنید. عبارات جستجو که دارای پرداخت بالایی برای هر کلیک هستند معمولاً به سختی رتبه بندی می شوند در نتایج ارگانیک.

اطمینان حاصل کنید که در صفحه گسترده خود در مورد یافته های خود برای کلمات کلیدی مورد بررسی خود یادداشت کنید!

 

نگاه دقیق تری به هدف جستجو داشته باشید

استراتژی های SEO امروز ، در بیشتر موارد ، باید در حول پاسخ دادن به سالات افراد باشد یا ارائه بهترین راه حل برای "مشکل" آنها. هر وقت کسی یک جستجوی جستجو را وارد یک موتور جستجو می کند ، در جستجوی چیزی است. هر نوع س needsال نیاز به پاسخ خاصی دارد.

سعی کنید بفهمید که مخاطبان شما وقتی یک عبارت کلیدی خاص را در Google تایپ می کنند ، چه نیتی دارند. آیا آنها قصد اطلاع رسانی دارند (سعی کنید اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص را پیدا کنید) ، قصد ناوبری (می خواهید به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید) ، قصد تجاری (می خواهید قبل از خرید در مورد چیزی تحقیق کنید) یا قصد معامله (که اکنون به دنبال خرید چیزی هستید)؟

با دقت در نوع صفحاتی که قبلاً برای آن درخواست رتبه بندی شده اند ، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هدف جستجو در برخی از query ها کسب کنید. آیا بیشتر صفحات محصول را می بینید؟ یا تعداد زیادی پست وبلاگ اطلاعاتی؟ فیلم می بینید؟ یا مخلوط است؟ اینها همه نکاتی است برای آنچه گوگل هدف جستجوی یک جستار خاص را فرض می کند. در این پست نحوه استفاده از نتایج جستجو برای ایجاد محتوای عالی متناسب با نیت صحیح توضیح داده شده است.

دریابید که کدام نوع قصد در عبارات کلیدی شما اعمال می شود و دوباره یافته های خود را به صفحه گسترده خود اضافه کنید!

 

یک استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید

براساس داده هایی که اکنون جمع آوری کرده اید ، می توانید استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید ، باید یک صفحه گسترده با تعداد قابل توجهی از عبارت های کلیدی و اطلاعات مربوط به مسابقه و هدف جستجوی مخاطبان خود برای این عبارات کلیدی داشته باشید.

حال به این سوال فکر کنید: وب سایت من در مقایسه با وب سایت های SERP چگونه ماندگار است؟ آیا از نظر اندازه و بودجه بازاریابی یکسان هستید: پیش بروید و روی اصطلاحات اصلی تمرکز کنید. در غیر این صورت: ابتدا کلمات کلیدی طولانی تر را امتحان کنید. تمرکز بر روی کل کلمات کلیدی دنباله بلند می تواند به خوبی بازدیدکننده زیادی را به خود جلب کند. هنگامی که موفق به رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی دم بلند شوید ، هدف برای اصطلاحات بیشتر آسان تر خواهد شد.

وقتی تصمیم گرفتید که به کجا بپرید ، به نوع محتوا فکر کنید: هدف جستجوی عبارات کلیدی من چه بود؟ مخاطب من به دنبال چه چیزی است؟ اما همچنین ، کدام محتوا را می توانم ایجاد کنم که هنوز وجود ندارد و چگونه می توانم از نظر کیفیت یا ارائه راه حل ها برجسته باشم؟ این به شما کمک می کند تا در مورد نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید تصمیم بگیرید.

 

شروع به ساخت صفحات فرود کنید

از نظر تئوری ، این مرحله از حیطه تحقیقات کلمات کلیدی خارج است. اگر بخواهید به وب سایت خود مراجعه کنید ، ایجاد صفحات فرود عالی بسیار ضروری است. بنابراین ، شما باید برای جستجوی خود صفحات فرود ایجاد کنید ، اما لازم نیست بلافاصله همه این صفحات را ایجاد کنید - این می تواند یک تلاش طولانی مدت باشد. استراتژی کلمات کلیدی شما به شما در اولویت بندی کمک می کند. یک صفحه فرود خوب بسازید و برای کپی کردن این موارد از پلاگین Yoast Duplicate Post استفاده کنید تا سریع موارد جدید ایجاد کنید.

برای مهمترین عبارات کلیدی ، مقالات محتوای سنگ بنای اصلی را ایجاد خواهید کرد. مقالاتی که بهترین محتوای ممکن را در مورد آن کلمه کلیدی - معتبر و همه جانبه ارائه می دهند. تمام مقاله های پشتیبانی کننده و دم بلند شما به این محتوای سنگ بناها پیوند خواهند داد. این باید بخشی از استراتژی پیوند داخلی شما باشد ، که Yoast SEO Premium می تواند به شما در اجرای آن کمک کند.

 

منبع:پرتال دانشگاهی کشور